#Altafullesca: Genís Roca i els temps líquids

Taula de l'11a #canallescaLa #canallesca va celebrar el seu primer aniversari d’existència amb un convidat d’alt nivell i que va complir les expectatives: l’expert en xarxes socials Genís Roca. L’onzena #canallesca va celebrar-se per primer cop a la localitat d’Altafulla, al reservat del Restaurant Bruixes de Burriac amb17 participants i una representació important de periodistes del Baix Gaià. Van ser quatre hores de debat intens sobre les possibilitats que donen les xarxes socials al periodisme i la comunicació. Hi havia ganes després de més d’un mes i mig sense #canallesca.

L’#altafullesca va començar davant la façana de l’Ajuntament, on només onegen les banderes catalana i del municipi, amb el primer tinent d’alcade –i batlle accidental a partir de la mitjanit-, Jordi Molinera, com a amfitrió, que ens feia cinc cèntims de l’intensa situació política altafullenca. A la una i escaig es va aixecar la sessió i l’ànim dels assistents combinava la il·lusió i l’eperança amb l’estrès i la incertesa d’una època de transformació radical. Els temps líquids de què parla Bauman i que també van sortir durant el sopar. Hi havia hagut una colla de debutants que segur que repetiran, abscències destacades i seguiment a través de twitter.

Genís Roca va començar la seva intervenció avisant-nos que s’acosta una tercera etapa d’internet. Del 1995 al 2005 es van connectar a la xarxa les empreses, de 2005 a 2015 les persones a través de les xarxes socials i a partir de 2015 els toca el torn a les “coses”. Les empreses que disposin de bases de dades potents podran segmentar amb eficàcia els seus públics i són les que tindran més oportunitats de negoci. I és que els serveis a les persones són el futur de les xarxes socials i el mòbil és l’eix del negoci d’internet.

Roca aposta per catalanitzar l’argot d’internet. Segons ell, s’ha d’acabar community manager i altres paraulotes ampul·loses que circulen darrerament. El convidat va avisar també de l’alegria amb què les administracions entren a facebook i twitter i va abogar per processos, campanyes amb començament i final. Van sortir molts exemples pràctics, també del món empresarial. Quatre hores van donar per molt i hi va haver moments pel salt generacional i per passar revista a la situació dels mitjans tradicionals i la relació entre politics i xarxes. De l’11a #canallesca ens queda un bon record i ben segur que tornarem a Altafulla, cinquena població canallesca després de Tarragona, Reus, Torredembarra i Cambrils.

Anuncis

Quant a canallesca

Grup de periodistes que es reuneix mensualent per debatre sobre comunicació, política i 2.0 amb un convidat expert en la matèria. Itinerant pel Camp de Tarragona
Aquesta entrada s'ha publicat en General i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a #Altafullesca: Genís Roca i els temps líquids

  1. Ivet Boltà ha dit:

    Bon article, Salvat! Em va agradar molt venir i estrenar-me a la Canallesca; espero poder repetir en les properes edicions. Gràcies per organitzar-ho i fer-me’n partícip.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s