@BraveSpin, la 12a #canallesca s’obre a la innovació en la comunicació política

Si hi ha una forma innovadora d’abordar i plantejar la comunicació política, aquesta és la que proposen Sandra Bravo i David Espinós a BraveSpinDoctors. Dos socis que van encetar el camí plegats al I Congrés Català de Comunicació Política, com la #canallesca.

Ahir, en la seva 12a edició, va tenir l’ocasió de compartir taula amb  Mr. Spin i Miss. Brave. Va quedar clar que les coses en el terreny de la comunicació política no poden continuar com fins ara. Poca participació ciutadana, poca transparència institucional, poca dedicació i atenció del polític al ciutadà. Massa temps perdut mirant-se el melic i malgastant energies en conflictes interns de partit. El sistema polític necessita d’un sotrac, com els mitjans de comunicació necessiten revisar-se i dignificar-se, i la societat civil esdevenir més autocrítica. Vaja, que és cosa de tots.

La por al canvi és probablement el que frena la renovació del sistema. Qui és el valent que es diferencia de la resta? I la renovació és més necessària i possible – perquè cal que ens reiventem- en un moment de crisi, però amb més mitjans i canals d’informació que mai. Per BraveSpin, la política té dos problemes d’arrel que no s’atreveix a resoldre: l’abstenció -la diferència entre el que es diu i el que es fa és abismal- i l’ordre intern dels partits – les lluites cainites partidistes que pesen més que el servei públic.

A partir d’aquí, els dos socis llisten un seguit d’accions d’obligada revisió per connectar amb la ciutadania i guanyar-se la confiança:

-calen polítics amb lideratge. sovint es diu líder amb massa lleugeresa

-invertir prioritats “primer el partit, després la resta”

-la preocupació pel ciutadà ha d’anar més enllà de la cita electoral, cada 4 anys. Ningú no fiscalitza el programa electoral?

-cal menys soroll/ els mitjans marquen l’agenda política

-cal trepitjar el carrer i fomentar la participació, i viure la vida normal del ciutadà per entendre les seves necessitats

-cal democratitzar la política: s’han d’admetre les crítiques constructives

-el paper dels assessors ha de jugar a aquesta manera de fer política?

En el debat es comenta també el funcionament dels gabinets de comunicació institucional, el mal sevei que fan determinats treballadors públics, tan dolent com el de determinats respresentants polítics amb actituds poc tolerants. I més mal encara fa la poca exigència de la societat i el compromís a vegades tebi dels mitjans que es deuen a vegades a interessos ocults.

I per posar llum a tot plegat, BraveSpin s’erigeix com una opció desacomplexada per resoldre part del problema. El sopar tertúlia acaba amb un obsequi en forma de sentència: “Un emprenedor és un somiador que actua“. Aquí estan per solventar problemes comunicatius i explicar estratègies nefastes – no cal citar-ne cap en concret…- i contribuir a fer d’aquest un món comunicatiu millor. Encantats d’haver conegut una proposta innovadora i creativa. Us convidem a visitar el bloc, gens convencional, com la seva manera de fer. És temps de canvis i d’obrir-se a nous móns.

Anuncis

Quant a canallesca

Grup de periodistes que es reuneix mensualent per debatre sobre comunicació, política i 2.0 amb un convidat expert en la matèria. Itinerant pel Camp de Tarragona
Aquesta entrada s'ha publicat en General i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a @BraveSpin, la 12a #canallesca s’obre a la innovació en la comunicació política

  1. Retroenllaç: #LaCanallesca, un foro de debate dinámico y participativo | BraveSpinDoctors

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s