#vicanallesca a la #canallesca, parlem de comunicació i vi català

vicanallesca

Tots els sopars de la #canallesca estan regats amb #vicatalà. El compromís dels periodistes que mensualment ens reunim per conversar sobre comunicació, xarxes socials, política i temes diversos d’actualitat, ningú no el pot posar en dubte. La darrera sessió, però, vam voler donar-li més protagonisme encara i vam comptar amb la Cooperativa Falset Marçà que ens va obsequiar amb un tast de vins, a més d’una conversa sincera sobre el ressorgir del Priorat (amb aportacions sempre interessants de Toni Orensanz) i les estratègies comunicatives per arribar a nous públics.

El repertori del tast (que podeu consultar a la pàgina web del celler) va incloure: Vermut de Falset Reserva, Castell de Falset blanc, Castell de Falset negre, Ètim Grenache i Ètim verema tardana negre. Algunes de les referències recentment guardonades al AWC de Viena. Un repertori de luxe per comprovar no només la bona salut de les economies cooperatives en ple segle XXI, sinó també la gran qualitat de tots els seus productes. Afirmació que podríem estendre també a molts altres projectes, per exemple, de la DO Tarragona. Al sopar vam comptar amb el seu responsable de comunicació qui va voler compartir amb tots els assistents un vídeo de l’any 99 emès a TV3 en què ja es parlava del ressorgir del Priorat, tema que va centrar part de la conversa al final del sopar.

Sobre l’estratègia comunicativa de la Cooperativa Falset Marçà, el seu gerent Xavi Domènech va explicar que just abans del centenari (celebrat el 2012) es va fer una aposta decidida per la comunicació interna i externa del celler, que ha suposat un punt d’inflexió també en la seva història deixant enrere la tradició i fent un pas endavant en la modernitat. En aquest canvi han estat decisives les xarxes socials com a canal per estendre la relació amb clients i amics, però també i principalment les accions off line realitzades de bracet amb el sector cultural del país (ja sigui a Barcelona, Tarragona o Reus), perquè són dos móns que s’entenen, que mariden. En aquest sentit, a la #canallesca es va explicar l’experiència de vi i música amb Marc C. Griso, el proper projecte amb el pianista Antoni Tolmos, i la constant febre innovadora del celler que l’ha portat a organitzar tastos a domicili, amb un alt nivell d’acceptació a la capital catalana, Barcelona, amb el guiatge d’Ivan Samà, comercial de la Cooperativa. Això sense oblidar l’aposta per l’enoturisme al celler, amb visites teatralitzades o les activitats amb entitats del territori com la prevista amb Vermuts Rofes en una setmana.

Un projecte amb 100 anys d’història però molt viu, que busca escletxes per visibilitzar-se i ser present arreu de país per consolidar les vendes que actualment representen un 33% de la producció total del celler. L’aposta per la internacionalització és també clara, present a més de 30 països d’arreu del món amb la marca Ètim, la Cooperativa Falset Marçà vol fer un pas endavant i va anunciar a la #canallesca que per la propera fira Alimentària (2014) presentarà un nou projecte per potenciar la línea Castell de Falset, amb una gamma alta de producte formada per un vi tranquil, un oli ecològic i un vi dolç. Us n’informarem 😉 Sigui com sigui, la #canallesca considera que el celler és un exemple d’empresa que ha apostat per la comunicació per donar arguments a socis i clients per estar orgullosos del seu projecte, i per arribar a nous públics i compradors amb la informació generada i segmentada per canals i propostes d’activitats.

Bé, això és tot per avui. Apunteu-vos la data del divendres 15 de novembre a l’agenda doncs ja tenim propera sessió tancada. També maridarem amb vi, però la convidada serà Núria Escalona i ens presentarà el seu llibre “DigitalK“.

Salut i vi català!

Advertisements

Quant a canallesca

Grup de periodistes que es reuneix mensualent per debatre sobre comunicació, política i 2.0 amb un convidat expert en la matèria. Itinerant pel Camp de Tarragona
Aquesta entrada s'ha publicat en General i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s